організація самостійної роботи учнів на уроках історії
організація самостійної роботи учнів на уроках історії
Самостійна робота - це вища форма навчальної діяльності учня, що є формою самоосвіти. Розділ ІІ. Організація пізнавальної самостійної учбової діяльності учнів на уроках історії. 2.1 Взаємозв’язок класної і домашньої самостійної роботи. Самостійність учнів у навчанні є найважливішою передумовою свідомого й міцного оволодіння знаннями.
2. Методика організації самостійної роботи учнів на уроках історії. 3. Методика організації самостійної роботи учнів у позакласний час. Список використаної літератури: 1. Курилів В. Методика викладання історії: Навч. посіб./ В. Курилів. – Л.-Торонто: Світ, 2003. – 248 с. Відомий спеціаліст з історії, учитель-методист В. Курилів вважає, що учитель повинен розвивати уміння учнів, спрямовані на самостійне розв'язування проблем. Практичні вправи та інші види практичного навчання, що базуються на самостійній роботі, на 75-90% забезпечують сприйняття навчального матеріалу, формування умінь та навичок. К. Баханов у ряді своїх праць розглядає складові інноваційного навчання учнів.
Самостійна робота учнів на уроках історії та правознавства. Предметом мого дослідження є : Використання форм самостійної роботи учнів як засіб ефективного застосування набутих предметних компетентностей на уроках історії та правознавства. Тому що навчити учнів самостійно здобувати знання , розвивати їх пізнавальні здібності – одне з найважливіших завдань школи на сучасному етапі. 2. Основна частина. Організація самостійної роботи учнів на різних етапах уроку та при виконанні домашніх завдань. Сучасним школярам дуже важко розібратися, правильно оцінити ряд подій виходячи із того потоку інформац.
Самостійність учнів у навчанні є найважливішою передумовою свідомого й міцного оволодіння знаннями. Часто застосовувана самостійна робота розвиває зосередженість, цілеспрямованість, уміння міркувати, запобігає формалізму в засвоєнні знань і взагалі формує самостійність як особливість мислення і рису характеру дитини.. Інші методичні матеріали на урок Історія України скачати.
Розглянемо основні вимоги до організації самостійної діяльності учнів на уроці. Будь-яка самостійна робота на будь-якому рівні має конкретну мету. Кожен учень знає порядок і прийоми виконання роботи. Самостійна робота відповідає навчальним можливостям учня, а ступінь складності задовольняє принцип поступового переходу від одного рівня самостійності до іншого, забезпечуючи поєднання різних видів самостійної роботи. Призначення самостійної роботи — розвиток пізнавальних здібностей, творчого мислення, ініціативи в прийнятті рішення. Зміст роботи, форма її виконання повинні викликати інтерес в учн.
Історія України. 7 клас: розробки уроків до підручника О. В. Гісема та О. О. Мартинюка. ДОДАТКИ. Плани-схеми для організації самостійної роботи учнів. Робота за параграфом підручника. 1. Зверніть увагу на назву параграфа. Прочитайте увесь параграф, щоб скласти загальне уявлення про його зміст. Знову поверніться до теми параграфа і з’ясуйте, якою мірою ви зрозуміли її. 2. Визначте за відповідними словниками значення слів і термінів, які вам незрозумілі. 3. Зверніть особливу увагу на своє розуміння позначених у підручнику іншим шрифтом понять, тверджень, ідей, висновків тощо. 4. Спробуйте пов’яз.
На уроках історії застосовуються ігри різних типів. Гра на уроці активізує учнів, пробуджує пізнавальний інтерес, викликає в них емоційне піднесення, підвищує працездатність, яка переходить у творчість. Нове завжди породжує цікавість і допитливість, завдяки яким учні прагнуть до нових знань. Методика проблемного навчання передбачає, інтенсивну розумову роботу учнів шляхом організації проблемного вивчення змісту шкільної історичної освіти, запровадження системи проблемних запитань, задач і завдань, озброєння їх прийомами пізнавальної, творчої діяльності. Проблемна ситуація у навчанні може виступати у формі проблеми, проблемної пізнавальної задачі чи проблемного завдання.
Аналіз нетрадиційних форм організації навчальної роботи учнів на уроках історії та правознавства. Розділ IV. Інтерактивна модель навчання. А якщо на уроці самостійна робота з карток - одні учні мають однакові завдання, а інші різні? Виходить, що у класі проводиться групова робота, насправді всі учні працюють індивідуально (учні ізольовані один від одного).А якщо учні працюють у групах, але всі групи мають однакові завдання? Це не фронтальна робота, а групова.
Аналіз нетрадиційних форм організації навчальної роботи учнів на уроках історії та правознавства. Розділ IV. Інтерактивна модель навчання. А якщо на уроці самостійна робота з карток - одні учні мають однакові завдання, а інші різні? Виходить, що у класі проводиться групова робота, насправді всі учні працюють індивідуально (учні ізольовані один від одного).А якщо учні працюють у групах, але всі групи мають однакові завдання? Це не фронтальна робота, а групова.
24. Практичні роботи на уроках історії як засіб творчого самовираження особистості учня в умовах Державного стандарту. 25. Організація самостійної роботи учнів на уроках історії. 26. Ігрові методи навчання на уроках історії. 27. Метод проектів як один із шляхів розвитку творчої активності учнів. 28. Застосування міжпредметних зв’язків як важливого чинника у формуванні учнівських компетентностей. 29. Використання елементів краєзнавчої діяльності на уроках історії. 30. Особистісний підхід в процесі викладання історії . 31. Шляхи формування предметних компетентностей на уроках історії та суспільс.
1. Організація самостійної роботи учнів з підручником на уроках історії 1 МАР’ЯНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I-III СТУПЕНІВ ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИУЧНІВ З ПІДРУЧНИКОМ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ З досвідуроботи вчителяісторії ШереметГ.П. МАР’ЯНІВКА 2015. 2. Організація самостійної роботи учнів з підручником на уроках історії 2 ПЛАН ВСТУП. 11. Організація самостійної роботи учнів з підручником на уроках історії 11 Для організації ефективної роботи учнів вчитель може використати пам`ятку адресовану учням: 1. Прочитай весь параграф і склади загальне учвлення про описані в ньому події і явища. Уважно розглянь карти, схеми, ілюстрації.
Планую уроки так, щоб учні мали можливість самостійного пошуку у на-бутті нових знань. А за допомогою інноваційних методів вони формують уміння та навички класифікувати й узагальнювати матеріал, робити вис-новки. Сприяють активному засвоєнню знань уроки – семінари, уроки – рольові ігри, уроки – подорожі, уроки – ігри «Що? Де? . Застосовуючи на уроках активні методи навчання, потрібно прагнути підготувати дітей до участі у громадському житті. Виховуючи в них почуття впевненості у собі, у своїх діях і, разом з тим, критичне ставлення до своєї особистості, намагатися формувати у них повагу, толерантне ставлення до людей. 4. Мокрогуз, О. П. Інноваційні технології на уроках історії / О. П. Мокрогуз. – Харків.
Така самостійна пошукова робота учнів сприяє поглибленню та систематизації їхніх знань, формує уміння висловлювати власну точку зору, обґрунтовувати власні оцінки подій і явищ. Якою має бути структура практичного заняття на уроках з історії? На першому, вступному етапі вчитель здійснює активізацію пізнавальної. діяльності учнів, застосовує прийоми, що сприяють повторенню та узагальненню основних фактів та понять, необхідних для виконання практичної роботи. Якщо, учні мали підготувати вдома певні матеріали до практичного заняття, то вчитель перевіряє їх готовність до презентації на уроці.
У навчально-методичному посібнику розглядаються нестандартні форми самостійної роботи учнів на уроках української мови та літератури як засіб розвитку пізнавальної активності і творчого мислення, як одна з форм виховання і становлення особистості учня; прийоми активізації пізнавальної діяльності учнів. РЕЦЕНЗЕНТИ: Гнаткович Т.Д., зав. кабінетом суспільно-гуманітарних дисциплін ЗІППО. Ходанич Л.П., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, психології та теорії управління освітою. Схвалено і рекомендовано до друку науково-методичною радою Закарпатського інституту післядипломної педа.
Коментарі
Дописати коментар