технологія колективного творчого виховання (за і п івановим)
технологія колективного творчого виховання (за і п івановим)
ТЕХНОЛОГІЯ КОЛЕКТИВНОГО. ТВОРЧОГО ВИХОВАННЯ. (за І. П. Івановим). Кожна справа — з користю, інакше — навіщо. Кожна справа — людям, інакше — навіщо. Кожна справа — творчо, інакше — навіщо. Наша мета — щастя людей! Ми переможемо — інакше бути не може! Із заповідей комунарівців. І. Історія виникнення технології. Освіта, навчання, виховання. Три головні частини педагогічного процесу. Так було, так є і так буде. Однак кожна епоха висуває з названої триєдності на перший план одну з основних частин, яка в певний історичний момент є визначальною. В сьогоднішніх умовах зростає ціна моральної спрямова.
Технологія колективного творчого виховання. Витоки даної технології - в педагогічній діяльності А.С.Макаренка. Розробив і втілив її у практику І.П.Іванов у 50-60 рр. XX століття, відроджена в 90-і роки цього ж століття. Сутність технології колективного творчого виховання — формування особистості у процесі роботи на користь інших людей, в організації певного способу життя колективу, де все грунтується на засадах моральності та соціальної творчості. Особливість технології полягає в тому, що між вихователями і вихованцями у процесі діяльності складаються суб'єкт-суб'єктні взаємини, в си.
+3. Технологія колективного творчого виховання. Колективні творчі справи. (і.Іванов). + Першим у педагогічній діяльності використав технологію колективного творчого виховання А.С. Макаренко. Уся діяльність його колонії імені М. Горького та комуни ім.. + Технологія КТВ передбачає спосіб організації життя дитячого колективу, за якої діти й дорослі, будучи захоплені спільною справою, турбуються про поліпшення клімату в колективі, самопочуття, настрою один одного, вони спільно планують, організовують та аналізують свою спільну діяльність, накопичуючи й осмислюючи пропозиції,ідеї, розвиваючи власні погляди, почуття дружби, поваги, взаєморозуміння, турботи.
Автором технології вважається Ігор Петрович Іванов, проте він відтворював у своїй діяльності чимало творчих здобутків С. Т. Шацького та А. С. Макаренка щодо колективного виховання, зокрема використав ідеї керованого впливу на соціальне середовище, створення перспективних ліній, організації зведених загонів тощо. Технологія колективного творчого виховання розроблялася із середини 50-х рр. ХХ ст. у школах Ленінграда (Санк-Петербурга). На початку 60-х рр. вона набула цілісного характеру і успішно поширювалася в інших навчальних закладах. Для контролю за формуванням такої різноманітності якостей необхідна дуже досконала система діагностування.
Колективне творче виховання. Технологія підготовки й проведення колективних творчих справ (методика І.П. Іванова). Визначення КТС- Колективна творча справа (КТС) - спільний. Готуючись до справи, педагог- організатор, намічає систему своїх власних дій піклуючись перш за все про те, щоб забезпечити активну участь кожного вихованця в колективній справі. Третій етап - підготовка справи - колективна підготовка справи. Тут організатор разом з керівним органом уточнює, корегує план її підготовки і правила проведення, потім безпосередньо організовує виконання цього плану. Учні повинні брати активну участь у роботі над планом. Четвертий етап - проведення справи - проведення КТС.
Колективне творче справа є найважливішим структурним компонентом методики колективно-творчого виховання і дозволяють створити в школі широке ігрове творче поле, яке полягає в тому, що кожен учасник справи перебуває в ситуації придумування, письменництва, фантазії, тобто створення чогось нового. У процесі КТД хлопці набувають навичок спілкування, вчаться працювати, ділити успіх і відповідальність з іншими, дізнаються один про одного багато нового. У процесі спільної роботи відбувається і взаємодія людей різного віку. В даний час сотні тисяч педагогів працюють за методикою І.П. Іванова. Енциклопедія колективних творчих справ відома широким колам педагогічної громадськості.
Тема статьи: Технологія колективного творчого виховання. Рубрика (тематическая категория). Психология. Основні ідеї колективного виховання захопили молодого випускника університету І.П.Іванова, який продовжив справу Макаренка, став ровивати цю теорію в нових історичних умовах. Подальший розвиток цієї теорії здійснював безпосередньо в практичній діяльності педагог-новатор В.А.Караковський, а також Шмаков Сталь Анатолійович. З нашого міста їздили вчитися в школу Караковського працівники міського відділу народної освіти, районних, обласних, керівники деяких шкіл.
2. Технологія колективного творчого виховання І.П.Іванова. 3. Технологія групового колективного виховання Г.О.Сухомлинського. 4. Гуманно-особистісна технологія Ш.Амонашвілі. Технологія колективних творчих справ. Ця технологія як система була розроблена доктором педагогічних наук Ігорем Петровичем Івановим разом з його однодумцями — ученими і практиками. Метою виховання є те, що робота проходить за тематичними періодами колективного творчого життя: Свято «Першого дзвоника», «Свято Букварика», «Свято осені», «Новорічне свято» та ін. Перша стадія— попередня робота вихователів: заступника директора школи з виховної роботи; класних керівників, педагогів, батьків.
Одним із завдань, над яким працює педагогічний колектив, є розвиток дитини як неповторної індивідуальності, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності. Саме тому в школі намагаються створити умови, за яких учень займає позиції суб’єкта навчально- виховної діяльності, внаслідок цього у нього розвиваються якості творчої особистості, самостійної, успішної здатної цінувати себе і поважати інших.. Інші методичні матеріали на урок Самоосвіта скачати.
Технологія колективного творчого виховання. І.П.Іванов Суть технології: формування особистості в процесі роботи на користь інших людей. Колектив або особа, які апробують (адаптують, впроваджують дану технологію). Технологія колективного творчого виховання – це, власне кажучи, продумана система ключових заходів, що завдяки цілеспрямованій діяльності педагогів направлені на комплексне вирішення задач гармонійного розвитку особистості.
1. Історія виникнення технології колективного творчого виховання. 2. Концептуальні положення. Колективні творчі справи відрізняються одна від одної перш за все за характером спільної практичної турботи, яка виступає на перший план: трудової або суспільно-політичної пізнавальної або художньо-естетичної спортивно-оздоровчої або організаційної. Згодом санкт-петербурзький учитель І. П. Іванов, узагальнивши ідеї А. С. Макаренка. розробив та апробував технологію колективного творчого виховання. Одна з головних ідей методики колективного творчого виховання — формування особистості через єдиний виховний колектив, з однаковими вимогами до старших і молодших.
Своїми творчими задумами І.П. Іванов ділився з групою вчителів і вожатих Ленінграда, які їх втілювали у життя. Тому методику колективного творчого виховання називають ще методикою Іванова, або комунарською методикою, комунарською педагогікою. З Фрунзенської комуни методика колективної творчої діяльності почала активно проникати в 1962-1963рр. у піонерські табори, школи. Перехід до системи колективного творчого виховання відбувається за одним із напрямів – «технологічним» чи «ідеологічним». Прибічники «технологічного» підходу обмежуються засвоєнням основних форм методики.
Концепція колективного творчого виховання, розроблена І. П. Івановим, заснована на усвідомленні і самоприйнятті себе як творця загальної справи; на визначенні і розвитку свого творчого потенціалу, своїх здібностей і можливостей, особливих особових рис, а також здібностей толерантної взаємодії в процесі спільної творчості. Колективне творче виховання є єдністю декількох процесів : · цілісного виховного процесу, що йде в цьому житті; · громадському життю школи і класу; · комплексній діяльності педагогічного колективу, що спрямовує цей процес. Колективне творче виховання включає декілька видів ви.
Технологія колективного виховання. Звернемося тепер до виховного аспекту Едукаційна процесу. Як відомо, в сучасних умовах цей процес носить груповий (колективний) характер. Мікрогрупповой і індивідуальне навчання-виховання не надто поширені. Під виховної технологією розуміється комплекс пов'язаних між собою методів, форм і засобів виховання, підтримуваний людськими і матеріальними ресурсами, спрямований на створення продукту виховання. Продукт виховання - це задані метою якості особистості. Наприклад, ставиться за мету сформувати певний тип поведінки - але це ще не технологією і навіть не її елемент. Отримано продукт - це вже не технологією, а її результат.
У сучасних умовах розроблено різні технології виховання колективу процесі навчальної діяльності дітей. Найефективнішою з них, на думку дослідників і педагогів-практиків, є технологія колективного творчого виховання (автор І.П. Іванов). Суть її − формування особистості в процесі роботи на користь інших людей; в організації певного способу життя колективу, де все ґрунтується на засадах моральності та соціальної творчості. Технологія колективного творчого виховання дає можливість удосконалювати пізнавально-світоглядну, емоційно-вольову та дієву сфери особистості учня й педагога. Важливе значення .
Технологія колективно-творчої діяльності - це система філософії, умов, методів, прийомів і організаційних форм виховання, забезпечують формування і творчий розвиток колективу дорослих і дітей на принципах гуманізму. Її мета - розкріпачення особистості, формування громадянської самосвідомості, розвиток його здібностей до соціальної творчості, виховання суспільно-активної творчої особистості, здатної примножити суспільну культуру, зробити внесок у побудову правового демократичного суспільства. Принципи технології колективної творчої діяльності: - вчення без примусу, пріоритет успішності учня («К.
У технології колективного творчого виховання спільні дії педагогів і вихованців реалізуються у таких заходах, як розвідка справ, рада справи, загальні збори і "вогники", колективне планування, підготовка, здійснення, обговорення та оцінка зробленого та ін. Неодмінною умовою успішності колективних творчих справ є проходження тісно взаємопов'язаних стадій. Перші три (попередня робота вихователів, колективне планування КТД і колективна підготовка КТД) розглянуто в главі "Технологія конструювання педагогічного процесу". Підготовка заходу (КТД) передбачає на завершальному е.
Коментарі
Дописати коментар